Kansainvälinen solidaarisuussäätiö sr (Solidaarisuus) rakentaa maailmaa, jossa jokaisella tytöllä ja naisella on valta päättää kehostaan ja tulevaisuudestaan. Teemme työtä naisiin kohdistuvan väkivallan ja tyttöjen silpomisen lopettamiseksi sekä naisten toimeentulon vahvistamiseksi Somalimaassa, Keniassa ja Etiopiassa. Olemme ulkoministeriön pitkäaikainen ohjelmatukijärjestö, jolla on yli 50 vuoden kokemus kehityshankkeista maailman hauraimmilla alueilla. Tutustu meihin osoitteessa solidaarisuus.fi.
Tule tekemään merkityksellistä työtä naisten ja tyttöjen oikeuksien puolesta! Etsimme nyt
Talous- ja hallintojohtajana vastaat kokonaisvaltaisesti säätiön talouden ja hallinnon johtamisesta, prosesseista ja niiden kehittämisestä. Toimit esihenkilönä kahdelle taloushallinnon ammattilaiselle ja tuet osaltasi yhteistyömaiden paikallisten talousvastaavien työskentelyä. Olet johtoryhmän jäsen ja työskentelet tiiviissä yhteistyössä toiminnanjohtajan kanssa säätiön talouden strategisen suunnittelun ja ohjauksen parissa.
Tehtäviisi kuuluu:
- Vastata säätiön talouden suunnittelusta, raportoinnista, tuloslaskennasta ja tilinpäätöksestä
- Tuottaa ennakoivaa taloustietoa ja kehittää säätiön riskienhallintaa talouden näkökulmasta
- Osallistua Solidaarisuuden toiminnan ja strategian johtamiseen, suunnitteluun, arviointiin ja kehittämiseen
- Vastata raportoinnista kotimaisille ja kansainvälisille rahoittajille, johtaa Solidaarisuuden tilintarkastusprosesseja ohjelmamaissa sekä kehittää taloushallintoa kotimaassa ja yhteistyömaissa
- Toimia esihenkilönä suorille alaisillesi
- Vastata siitä, että säätiön hallintoa koskevat ohjeistukset ja käytännöt täyttävät sidosryhmien edellytykset
- Vastata tietohallinnon ja henkilöstöhallinnon tehtävistä yhteistyössä omien alaistesi, toiminnanjohtajan ja palveluntarjoajiemme kanssa
Etsimme kokenutta talouden ja hallinnon ammattilaista, jolla on kyky tarkastella säätiön talouden kysymyksiä kokonaisuutena sekä ohjata toimintaa taloudellisesta näkökulmasta. Sinulla on soveltuvan korkeakoulututkinnon lisäksi vankka taloushallinnon työkokemus sekä näyttöjä taloushallinnon prosessien kehittämisestä. Kolmannen sektorin tuntemuksesta ja ulkoministeriön sekä kansainvälisten rahoitusinstrumenttien hallinnoinnin kokemuksesta on tehtävässä etua.
Olet ratkaisukeskeinen talouden ammattilainen, jolla on hyvät johtamis- ja vuorovaikutustaidot. Osaat priorisoida ja ennakoida kehityskohteita ja työskentelet sujuvasti suomeksi ja englanniksi. Vahva englannin kielen suullinen ja kirjallinen taito on ehdoton edellytys työssä menestymisen kannalta. Kulttuurisensitiivinen ja sparraava ote sekä ihmisten että prosessien johtamisessa on olennaista tehtävässä menestymisen kannalta. Solidaarisuus on moninainen työpaikka, joten toivomme hakijoiksi erilaisia ihmisiä iän, sukupuolten ja kulttuuristen taustojen osalta.
Tarjoamme sinulle:
- Innostavan ja vastuullisen tehtävän uudistumista arvostavassa asiantuntijayhteisössä
- Dynaamisen kansainvälisen työyhteisön, jossa on hyvä yhteishenki ja vahva arvopohja
- Saat rakentaa tehtävästä itsesi näköisen: pääset hyödyntämään osaamistasi ja kiinnostustasi talouden ja hallinnon kehittämiseen
- Matalan hierarkian organisaation, jossa voit vaikuttaa suoraan ja ketterästi
- Kattavat henkilöstöedut, kuten lounasedun ilman omavastuuta
- Mahdollisuuden lähi- ja etätyöskentelyn joustavaan yhdistämiseen
- Viihtyisät toimistotilat keskeisellä sijainnilla Helsingin Sörnäisissä
- TES:n mukaan määräytyvän palkkauksen, joka on vuoden 2026 alusta alkaen 4.424 – 5.071 euroa kuukaudessa työkokemuksesta riippuen
Hae työpaikkaa viimeistään 19.10.2025. Lisätietoja tehtävästä antaa toiminnanjohtaja Miia Nuikka (+358 40 518 43 45) ma 6.10. klo 15-16, ke 8.10. klo 15.30-16.30 sekä pe 10.10. klo 9-10 ja muina aikoina HRS Advisorsin Essi Karvonen (+358 40 557 8117).
