Onko ongelmanratkaisu ja erilaisten sidosryhmien kanssa työskentely sinun juttusi? IT-asiantuntijana pidät huolta hyvästä asiakaskokemuksesta, teet hommia osana huipputiimiä ja syvennät osaamistasi ylläpitotehtävien parissa.
IT-asiantuntijana toimit tärkeässä roolissa tuotannon turvaajana yhteistyössä asiakkaan ja kehitystiimien kanssa. Pidät asiakkaan ajan tasalla tikettien edistymisestä ja arvioit jatkoselvitystarvetta kehitystiimien suuntaan. Pienemmät häiriöt järjestelmissä korjaat itse.
Pulmatilanteita ei meillä tarvitse ratkoa yksin, vaan kollegan apu on aina lähellä. Hyödynnämme toistemme vahvuuksia ja sparraamme toisiamme kohti toimivaa lopputulosta. Ylläpitotiimimme on tulevaisuudessa kasvamassa, ja pääset roolissasi kehittämään toimintaamme sekä oppimaan kokeneilta konkareiltamme.
Millaisia projekteja Alfamelta löytyy?
Olemme keskittyneet erityisesti tieto-, käsittely- ja asiointipalvelujen suunnittelemiseen, kehittämiseen ja ylläpitoon. Päämääränämme on parantaa asiakkaan ja loppukäyttäjän elämää digitalisaation avulla – kun Excelin ja sähköpostien pyörittely virastoissa vähenee ja sähköinen asiointi toimii, ihmiset voivat käyttää aikansa arjessa fiksummin.
IT-asiantuntijan rooli ja työtehtävät
Roolissasi käsittelet asiakkaalta saapuvia tukipyyntöjä ja selvität palvelujen lokeista ja tietokannoista häiriöiden juurisyitä. Tukipyynnöt koostuvat häiriöilmoituksista, muutospyynnöistä ja erilaisista palvelupyynnöistä koskien esimerkiksi lokitietoja ja käyttäjäoikeuksia. Häiriö voi koskea koko ylläpidettävää palvelua tai osaa sen toiminnallisuudesta. Osana ongelmanselvitystä pohditaan väliaikainen kiertotie juurisyiden selvittämisen ajaksi.
Tavoitteenamme on ennaltaehkäistä ongelmien toistumista ja roolissasi ylläpidät sekä kehität nykyisiä ylläpidon ohjeistuksiamme ja tarpeen tullen luot myös uusia. Pyrit arvioimaan tiketin ja ongelman haastavuutta ja ohjaat kinkkisemmät koodimuutoksia vaativat tiketit eteenpäin. Tavoitteenamme on, että pystyt perehdyttyäsi ja erilaisia tikettejä käsiteltyäsi ratkomaan yhä enemmän ongelmia jo ykköstason tuessa.
Ylläpitotyötä tehdään toimistotyöaikana klo 8-16.15 välillä.
Mitä odotamme sinulta?
Nautit ongelmien ratkomisesta, yhteistyön tekemisestä ja erilaisten sidosryhmien kanssa työskentelystä. Tavoitteenasi on kehitystiimien työrauhan turvaaminen. Aiempaa työkokemusta sinulla voi olla esimerkiksi tukipalvelussa tai IT-helpdeskissä työskentelystä.
- Sinulla on perustason osaaminen ja tuntemus SQL-kyselyiden muodostamisesta ja niiden käyttämisestä.
- Lokien parissa työskentely ja häiriötilanteiden selvittely sekä Jiran tai muun tiketöintijärjestelmän käyttö on sinulle tuttua.
- Olet valmis sukeltamaan ongelmanselvityksessä aina koodiin asti.
- Sinulla on hyvät viestintätaidot ja otat rohkeasti yhteyttä tiimeihin ongelmatilanteissa. Olet sinnikäs ongelmanratkoja ja pureudut omatoimisesti selvitystä vaativiin häiriöihin.
- Työskentelet sujuvasti suomen ja englannin kielellä.
- Windows- tai Linux-palvelimien ylläpitokokemus on plussaa.
Soveltuva korkeakoulututkinto on eduksi.
Mitä tarjoamme sinulle?
Palkkasi määräytyy roolisi ja osaamisesi mukaan keskustellen, ja käytössäsi on kattavat edut. Tarjoamme myös jotain ainutlaatuista:
- Hakkeruus: Uteliaisuus ja rohkeus kokeilla uutta ovat toimintamme ytimessä. Tuemme osaamistasi Hakkeriakatemian, koulutusbonusten ja henkilökohtaisen urasparrauksen avulla.
- Vapaus ja vastuu: Ohjaat itse omaa työelämääsi ja vaikutat yhteiseen matkaamme. Mahdollisuudet ovat laajat ja kasvavat koko ajan, erityisesti datatalouden kentällä.
- Palkittu kulttuuri: Olemme useaan otteeseen sijoittuneet Great Place to Work -tutkimuksessa kärkisijoille, ja saimme ykkössijan vuonna 2020. Arvojemme mukainen toiminta on meille ensiarvoisen tärkeää.
- Mahtava tiimi: Meillä työskentelemme tiimeissä, eikä yksinäisiä susia ole. Järjestämme monia yhteisiä vapaa-ajan aktiviteetteja, ja kollegoista tulee helposti ystäviä.
- Joustavuus: Tarjoamme paikkariippumattoman ja joustavan työkulttuurin, joka mahdollistaa elämän eri vaiheet, kuten jatko-opinnot tai perhevapaan.
Meillä sinäkin pääset tekemään urasi parhaita töitä ja osallistumaan datatalouden tulevaisuuden muokkaamiseen!
Lisää Alfamesta työpaikkana löydät täältä.
Hakuprosessi
Esittäydy meille CV:n kera verkkosivujemme hakulomakkeen kautta. Kerrothan myös ajatuksesi sinulle sopivasta palkkahaarukasta. Käymme hakemuksia rauhassa läpi ja palaamme sinulle tammikuun puolella.
Kaikki tapaamiset hoituvat toiveittesi mukaan etänä tai livenä:
- Keskustelu Talent Acquisition Specialist Susanna Huhmarniemen kanssa (Helsinki/etä)
- Tapaaminen tulevien työkavereiden kanssa (oma sijaintisi/etä)
- Sopimusasiat HR:n kanssa (Helsinki/etä)
Hakuaika tehtävään päättyy perjantaina 10.1. Tehtävään valitulle henkilölle voidaan tehdä henkilöturvallisuusselvitys.
Toivottavasti kuulemme sinusta pian!
Alfame on perustettu vuonna 2004. Sydämemme sykkii erityisesti ohjelmistokehitykselle ja prosessiautomaatiolle. Kasvamme vauhdilla mutta vakaasti ja ilman yrityskauppoja. Tällä hetkellä meillä on reilut 100 työystävää ja toimistot Helsingissä, Tampereella, Rovaniemellä, Kokkolassa ja Turussa. Paikkariippumaton ja joustava työkulttuuri on meille arkipäivää.