IT-asiantuntija lähitukeen Mänttä-Vilppulaan (onsite) – Tietokeskus Finland Oy – Työpaikat

Mikä ihmeen tekoäly imageresizer

Oletko koskaan kuullut sanan tekoäly? Se voi kuulostaa vähän pelottavalta – ihan kuin robotti tulisi viemään paikkamme. Mutta ei hätää! Tekoäly ei korvaa meitä ihmisiä. Se on ennemminkin vähän kuin viisas kaveri, joka osaa antaa hyviä vinkkejä ja auttaa meitä tekemään asioita paremmin.

Kuvittele, että sinulla on koulussa läksy, jonka tekeminen on tosi hankalaa. Ystäväsi voi neuvoa sinua, mutta sinä itse kirjoitat vastaukset vihkoon. Tekoäly toimii samalla tavalla. Se voi ehdottaa sanoja tai järjestää ajatuksia, mutta sinä päätät, mitä kirjoitat.

Miten tekoäly auttaa työnhaussa?

Aikuiset, etsiessään töitä, kirjoittavat CV:n. Se sisältää heidän taidot ja kokemukset. Heidän on myös kirjoitettava hakemuskirje. Siinä selitetään, miksi haluaa juuri tuon työn.

Tekoäly voi auttaa esimerkiksi:

-Miten asiat laitetaan selkeään järjestykseen
-Miten parantaa tekstiä niin, että se kuulostaa sujuvalta
-Se voi antaa ideoita, mitä asioita kannattaa nostaa esille

Mutta muista: tekoäly ei tiedä, millainen ihminen sinä oikeasti olet. Se ei tunne sinun unelmiasi tai kokemuksiasi. Siksi on tärkeää, että luet ehdotukset läpi ja muokkaat niitä niin, että ne kuulostavat sinulta.

Tekoäly on työkalu, ei taikakone.

ChatGPT on yksi tunnetuimmista tekoälyistä. Sen kanssa voi jutella kuin ystävän kanssa. Se voi antaa neuvoja, mutta ei tee kaikkea puolestasi. Ajattele, että tekoäly on kuin polkupyörän apupyörät – se tukee ja auttaa, mutta sinä olet se, joka polkee ja päättää, minne mennään.

Viisi helppoa vinkkiä, miten tekoälyä voi käyttää työnhaussa:

1. CV:n rakentaminen 

Tekoäly voi ehdottaa, mitä asioita kannattaa laittaa alkuun, jotta ne näkyvät heti.

2. CV:n muokkaaminen eri töihin.

Jokainen työ on hieman erilainen. Tekoäly voi auttaa löytämään juuri ne taidot, joita tarvitaan.

3. Hakemuskirjeen kirjoittaminen.

Jos aloitus tuntuu hankalalta, tekoäly voi ehdottaa kiinnostavia ideoita.

4. Työhaastattelun harjoittelu.

Tekoäly voi kysyä sinulta kysymyksiä. Voit harjoitella vastauksiasi etukäteen.

5. Kysymysten keksiminen haastattelijalle

– Haastattelussa voit myös kysyä itse. Tekoäly voi auttaa sinua keksimään hyviä kysymyksiä yrityksestä tai työstä.

Muista aina tämä

Tekoäly voi olla tosi hyvä apuri, mutta tärkein asia työnhaussa olet sinä itse. Sinun persoonasi, sinun äänesi ja sinun kokemuksesi tekevät hakemuksesta oikeasti mielenkiintoisen. Tekoäly on vain työkalu, joka auttaa sinua loistamaan kirkkaammin.

 


Etsimme IT -asiantuntijaa asiantuntevaan ja osaavaan tiimiimme työskentelemään monipuolisissa lähituen tehtävissä asiakkaamme Metsä Groupin tehtaalla ja sahalla Mänttä-Vilppulassa.

Missä osaamistasi tarvitaan?

Pääsääntöisesti työskentelet Metsän pehmopaperitehtaalla, mutta tehtäväsi vievät sinut myös viikoittain vähintään päiväksi n. 10 kilometrin päähän Vilppulan sahalle töihin. Satunnaisemmin tehtävät voivat viedä sinut myös muille asiakkaamme lähialueilla sijaitseville toimipisteille.

Päivittäisessä työssäsi vastaat yhdessä kokeneen kollegasi kanssa asiakkaan IT-ympäristön toimivuudesta lähituen ominaisuudessa niin tehdas-, saha- kuin toimistoympäristössäkin. Tärkeimpiin tehtäviisi kuuluvat tuotannon IT-järjestelmien toiminnan varmistaminen ja ongelmanselvitys yhdessä eri sidosryhmien kanssa. Osallistut myös IT-ympäristön kehitys- sekä ylläpitoprojekteihin keskeisenä toteuttajana. Lisäksi työtehtäviisi kuuluvat erilaiset laiteasennukset ja laitteiden käyttöönotot sekä loppukäyttäjien lähituen tehtävät.

Tässä tehtävässä toimit luotettuna IT-asiantuntijana tiiviissä yhteistyössä asiakkaamme IT-johdon kanssa. Odotammekin sinulta, että osaltasi varmistat hyvän asiakaskokemuksen toimimalla asiantuntevasti ja hyvällä palveluasenteella, työskennellen oma-aloitteisesti ja vastuullisesti, priorisoiden tehtäviä sekä viestien asiakkaalle töiden etenemisestä.

Tehtävässä ei ole mahdollisuutta etätyöskentelyyn, koska tehtävänkuva on lähituki. Palveluaikamme asiakkaan tiloissa on arkisin klo 8–16. Ajoittain tehtävä voi vaatia matkustamista myös palveluaikamme ulkopuolella.

Lähituen lisäksi tiimimme tuottaa asiakkaallemme myös päivystyspalvelua, joten osaamisesi kartuttua riittävälle tasolle voit, kiinnostuksesi mukaan, myös laajentaa osaamistasi ja perehtyä asiakkuuden päivystystehtäviin kokeneempien kollegoidesi kanssa.

Tämän tehtävän palkkaus määräytyy tehtävään valitun henkilön osaamisen ja kokemuksen perusteella. Palkkahaitari tehtävässä on 3200–3500 €/kk.

Tehtävässä menestyäksesi tarvitset

  • Aiempaa monipuolista kokemusta IT-tuen tehtävistä asiakasrajapinnassa, erityisesti lähituesta

  • Monipuolista IT-laitteiden ja ohjelmistojen tuntemusta

  • Windows-palvelinten ja -työasemaympäristöjen tuntemusta

  • Verkkotekniikan tuntemusta ja kokemusta verkon fyysisten kytkentöjen tekemisestä
    (niin Ethernet kuin kuitupuolellakin)

  • Rohkeutta tarttua haasteisiin ja selvittää asioita omatoimisesti

  • Hyvät valmiudet itsenäiseen ongelmanratkaisuun

  • Halu oppia ja kehittää omaa osaamistasi käytännön työtehtävissä

  • Hyvät asiakaspalvelu- sekä vuorovaikutustaidot suomeksi ja englanniksi

  • Ajokortin ja oman auton käyttömahdollisuuden

Soveltuva peruskoulutus IT-alalta on ehdottomasti eduksi, mutta sinulla tulee ehdottomasti olla aiempaa työkokemusta IT-tuen tehtävistä. Etua tehtävässä toimimiseen antaa myös aikaisempi kokemus tuotantolaitosympäristössä työskentelystä ja automaatiojärjestelmien perusteiden tuntemus. Lisäksi arvostamme innostunutta asennetta, halua oppia uutta sekä valmiutta omaksua nopeasti erilaisia järjestelmiä.


Mitä tarjoamme sinulle?

Tehtävä on laaja-alainen ja päivittäisissä tehtävissäsi pääset työskentelemään monenlaisten IT-tehtävien parissa aina työasema-asennuksista verkkovikojen selvitykseen. Lisäksi monipuoliset projektit ja järjestelmien kehityshankkeet tarjoavat myös hyvät puitteet oman osaamisesi kehittämiseen käytännön työtehtävissä.

Lupaamme sinulle osaavan, sosiaalisen ja sitoutuneen tiimimme tuen – asiantuntevat kollegasi ovat aina valmiita auttamaan sinua onnistumaan!

Tulevan tiimisi mielestä tehtävässä parasta ovat työtehtävien vaihtelevuus ja monipuolisuus. He arvostavat työkavereita, joiden kanssa työskentely on mukavaa ja joilta löytyy kylmähermoisuutta ongelmatilanteiden itsenäiseen selvittämiseen sekä niistä viestimiseen.

Työsuhde-eduista meillä on käytössä puhelin- ja lounasedut sekä liikunta- kulttuuri- ja hyvinvointiedut. Tuemme työntekijöidemme hyvinvointia myös monipuolisin laajennetuin työterveyspalveluin, joihin kuuluvat mm. erikoislääkärikäynnit, terapiapalvelut, päivystyshoito myös iltaisin ja viikonloppuisin, hammastarkastukset sekä tapaturmista (myös vapaa-ajalla) aiheutuva pienimuotoinen leikkaushoito.


Haluatko tietää lisää tehtävästä?

Lisätietoja tehtävästä voit kysyä tiimin esihenkilöltä Emilia Hannulalta sähköpostitse osoitteesta [email protected] tai puhelimitse maanantaina 4.8. klo 15–16 tai tiistaina 5.9. klo 9–10.


Onko tämä sinun paikkasi? Hienoa!

Haethan paikkaa jättämällä tietosi rekrytointijärjestelmäämme. Toivomme että kuulemme sinusta mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 17.8.2025. Aloitamme haastattelut jo hakuaikana, joten kannattaa hakea ajoissa.

Käymme kaikki hakijat läpi ja pidämme sinut ajan tasalla rekrytoinnin etenemisestä. Rekrytointiprosessiimme kuuluu haastattelujen lisäksi suositusten tarkastus. Lisätietoja rekrytoinnin etenemisestä saat pian hakemuksen lähetettyäsi!





Source link