Meille toisista välittäminen, oman osaamisen jatkuva kehittäminen ja yhteistyön tekeminen on tärkeää, ja haluamme jatkossakin pitää näistä tekijöistä kiinni. Uskomme siihen, että hyvä työpaikka on onnistumisen avain osaamisen ja yhteistyön kukoistamiseen. Luomme yhdessä hyvän työpaikan arvojamme seuraten: suoraselkäisesti toimien, vaikuttaen, ajatteluamme haastaen, yhteistyötä tehden ja toisistamme välittäen. Kaikki tämä näkyy jokapäiväisissä kohtaamisissa kollegojen ja asiakkaiden kanssa. Työnantajalupauksestamme voit lukea lisää siitä, mitä PwC työntekijöilleen tarjoaa ja on sitoutunut kehittämään.
PwC Suomi on suomalainen yritys, joka kuuluu kansainväliseen 151 maassa toimivaan PwC-ketjuun. Suomessa meitä on 1 350 asiantuntijaa ympäri maan. Autamme yrityksiä kasvamaan, kehittymään, toimimaan tehokkaasti sekä raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä – on asiakas sitten kasvuyhtiö, perheyritys, pörssilistattu tai julkisen sektorin toimija. Palvelumme kattavat niin liikkeenjohdon konsultoinnin ja yritysjärjestelypalvelut, vero- ja lakipalvelut, riskienhallinnan kuin tilintarkastuksen ja muut varmennuspalvelut. Tarkoituksenamme on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia.
Haluatko mukaan mahdollisuuksien taloon? Kaipaatko ympärillesi välittävää tiimiä ja sinulle räätälöityjä tapoja kehittyä? Hienoa, sillä meillä on sinulle paikka auki!
Etsimme osaavaa ja kokenutta henkilöä vakituiseen työsuhteeseen Head of Accounting -tehtävään sisäiseen kirjanpitotiimimme. Tässä roolissa vastaat PwC Suomen kirjanpidosta ja tilinpäätöksestä sekä sisäisen kirjanpitotiimin johtamisesta.
Millaisesta työstä on kyse?
Head of Accounting -roolissa vastuualueisiisi kuuluvat PwC Suomen ulkoinen raportointi (FAS) sekä kirjanpitotiimin esihenkilönä toimiminen. Tehtäviisi lukeutuvat kirjanpidon kuukausiraportointi, vuositilinpäätökset, viranomaisraportointi, tuloverotukseen liittyvät tehtävät sekä tilintarkastusprosessin läpivienti projektinomaisesti. Toimit esihenkilönä kuudelle kirjanpitotiimin jäsenelle, joiden vastuualueisiin kuuluvat mm. kirjanpito, myynti-, osto- ja matkareskontra, maksuliikenne, ostotoiminta sekä vastuullisuusraportointi. Raportoit ja toimit oikeana kätenä Head of Financelle, jonka kanssa osallistutte vastuualuettasi koskeviin johtoryhmän ja hallituksen kokouksiin. Toimit myös tiiviissä yhteistyössä Controller-tiimin ja keskitetyn laskutuksen tukitiimin vetäjien kanssa. Rutiininomaisten työtehtävien ohella ajat tilikauden aikana taloushallinnon prosesseihin liittyviä automatisointi- ja kehitysprojekteja yhteistyössä sisäisen teknologiatiimimme kanssa. Saat tueksesi sisäisen taloushallintotiimin mukavat ja osaavat kollegat sekä modernit työvälineet Ruoholahden toimitiloissa. Loppuvuodesta 2026 muutamme uusiin, loisteliaisiin tiloihin Signe-kiinteistöön Helsingin ydinkeskustaan (Mannerheimintie 14). Tarjoamme kilpailukykyisen peruspalkan ja sinulla on mahdollisuus myös lisäansioihin tulospalkkion kautta.
Miksi minun kannattaisi hakea töihin PwC:lle?
📈 Tarjoamme tukea, työkaluja ja työaikaa ammatilliseen kehittymiseen – Meillä pääset kehittämään osaamistasi heti tarkkaan suunnitellusta perehdytyksestä lähtien juuri sinulle räätälöityjen koulutusten avulla. Tulet oppimaan myös valtavasti uutta teknologioista ja tekoälystä, sillä haluamme pysyä näissä aallonharjalla. Mentoroinnin ja henkilökohtaisen coachin avulla oppimiskäyräsi pysyy korkeana. Kielitaitosi harjaantuu kansainvälisissä tiimeissämme, ja lisäksi voit lähteä ulkomaille muutaman kuukauden työvaihtoon tai vaikka pidemmälle komennukselle, kuten kymmenet kollegasi Suomessa joka vuosi tekevät.
💛 PwC:llä sinua odottaa rento, positiivinen ja mukaan ottava työilmapiiri – Haluamme olla kaikille avoin työyhteisö. Aloittaessasi pääset heti ensimmäisenä päivänä tutustumaan muihin uusiin PwC:läisiin talon yhteisessä aloituspäivässä. Meiltä löytyy erilaisia kerhoja, joissa voit viettää vapaa-aikaa työkavereidesi kanssa. Voitte lähteä porukalla, vaikka museovierailulle, viinikerhoon, lautapeli-iltaan, kalastamaan tai crossfittaamaan. Lisäksi olet tervetullut mukaan pikkujouluihin ja kesäjuhliin, joissa pääset mm. nauttimaan eturivin artistien keikoista.
🌱 Joustavuutta arkeen ja elämään – Meillä sinulla on mahdollisuus ottaa vastuu siitä, miten työskentelet – tiedät, mikä toimii sinulle parhaiten. Vaikka asiakastyö tuo arkeen tiettyjä raameja, voit hyödyntää työn ja vapaa-ajan yhdistämisessä joustavaa työmalliamme ja hybridityötä. Haluamme olla entistä joustavampi työpaikka ammattilaisillemme ja tarjota tukea eri vaiheissa elämää ja uraa, oli kyseessä ylennys uuteen rooliin tai perhevapailta palaaminen.
🥁 Panostamme jaksamiseesi hyvinvointiohjelmien ja etujen avulla – Tässä esimerkkejä tulevista työsuhde-eduistasi: matkapuhelinetu ja langattomat kuulokkeet, lounasetu, 300 euron liikunta-, kulttuuri- ja työmatkaetu, sairaan lapsen hoitopalvelu, laaja työterveyshuolto, Auntie-palvelu, etätyön ja vapaa-ajan kattava tapaturmavakuutus, parkkihalli ja oma kuntosali. Jos jotain puuttui, ehdota sitä, ja toiveesi voi toteutua!
Mitä toivotte minulta?
- Vähintään viiden vuoden työkokemusta monipuolisista kirjanpidon tehtävistä, osaaminen asiantuntijapalveluiden kirjanpidosta katsotaan eduksi
- Vahvaa osaamista FAS-kirjanpidosta, suomalaisesta tuloverotuksesta ja tilinpäätösprosessista
- Kykyä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn sekä hyviä esihenkilö- ja projektinhallintataitoja
- Halua kehittää ja automatisoida prosesseja sekä pysyä ajan tasalla teknologisesta kehityksestä
- Hyviä Excel-taitoja, Workiva- ja Power BI -osaaminen katsotaan eduksi
- Soveltuva kaupallinen tutkinto (esim. KTM, tradenomi, merkonomi)
- Sujuva suomen ja englannin kielitaito (sekä suullinen että kirjallinen)
Tehtävän hoitaminen edellyttää vahvaa kirjanpidon ja tilinpäätösprosessin tuntemusta, tarkkuutta ja huolellisuutta sekä itsenäistä ja vastuullista työotetta. Työskentelet tavoitteellisesti ja oma-aloitteisesti, ja pystyt joustamaan tarvittaessa. Esihenkilönä osaat myös organisoida tehtäviä ja osallistaa henkilöitä tehtävien suorittamiseen. Haemme motivoitunutta ja ihmisläheistä kollegaa osaksi yhteen puhaltavaa sisäistä taloushallintotiimiämme.
Haluan tämän työn! Miten toimin?
Jos innostuit ja tunnistit itsesi etsimämme henkilön kuvauksesta, jätä hakemuksesi 20.7.2025 mennessä.
Hakeminen on helppoa: lähetä meille vain hakemuskirjeesi ja CV:si. Lisätietoja voit tiedustella osoitteesta: [email protected]
Mikäli sinulla on kysymyksiä tehtävään tai meillä työskentelyyn liittyen, lisätietoja antaa rekrytoiva esihenkilö Kira Terävä (Head of Finance), puh. 040 620 2704. Kiran tavoitat parhaiten 27.6.2025 klo 13-16 ja 2.7.2025 klo 13-16.
Mikäli tämä paikka ei ole sinua varten, katso meidän muut avoimet paikat tai jätä avoin hakemus tästä .
Miten haku etenee?
🔔 Hakuaika päättyy 20.7.2025.
🔎 Käymme läpi hakemuksia ja mahdollisuuksien mukaan haastattelemme jo hakuaikana.
💬 Haastatteluprosessiin kuuluu kaksi haastattelua. Suoritamme haastattelut toimistollamme Ruoholahdessa.
✍️ Tämän lisäksi pyydämme valikoituja hakijoita tekemään soveltuvuusarvioinnin sekä antamaan kahden suosittelijan yhteystiedot.
👋 Tavoitteenamme on, että uusi henkilö aloittaisi mahdollisimman pian, irtisanomisajan puitteissa.
Monimuotoinen, tasa-arvoinen ja inklusiivinen rekrytointi
Kaikki rekrytointipäätöksemme tehdään syrjimättömästi, katsomatta esimerkiksi ikää, sukupuolta, kansalaisuutta, terveydentilaa, vammaisuutta, uskontoa, seksuaalista suuntautumista tai siviilisäätyä. Pyrimme siihen, että jokainen kokee kuuluvansa joukkoon ja olevansa arvostettu omana itsenään.