direktör (avdelningen för styrning av social- och hälsovården) – Social- och hälsovårdsministeriet – Työpaikat


Social- och hälsovårdsministeriet ledigförklarar ett tidsbundet tjänsteförhållande som DIREKTÖR för tiden mellan den 1 november 2025 och den 31 maj 2030.

Befattningen är förlagd till enheten för digitalisering och informationshantering vid avdelningen för styrning av social- och hälsovården. Tjänsteförhållandets placeringsort är Helsingfors.

Som direktör har du till uppgift att leda enheten för digitalisering och informationshantering. Enheten
• svarar för den nationella styrningen av informationshanteringen och digitaliseringen inom social- och hälsovården (inkl. inom välfärdsområdena) och för beredning och genomförande av riksomfattande utvecklingsåtgärder
• samordnar det nationella helhetsarkitekturarbetet
• styr och utvecklar ministeriets och förvaltningsområdets informationsförvaltning, informat-ionshantering och cybersäkerhet.

Direktören svarar för planeringen av enhetens verksamhet och ledningen av enhetens personal samt deltar i ledningsuppgifterna vid avdelningen för styrning av social- och hälsovården samt i omfattande intressentsamarbete.

Social- och hälsovårdsministeriet ledigförklarar ett tidsbundet tjänsteförhållande som DIREKTÖR för tiden mellan den 1 november 2025 och den 31 maj 2030.

Befattningen är förlagd till enheten för digitalisering och informationshantering vid avdelningen för styrning av social- och hälsovården.
Tjänsteförhållandets placeringsort är Helsingfors.

Som direktör har du till uppgift att leda enheten för digitalisering och informationshantering. Enheten
• svarar för den nationella styrningen av informationshanteringen och digitaliseringen inom social- och hälsovården (inkl. inom välfärdsområdena) och för beredning och genomförande av riksomfattande utvecklingsåtgärder
• samordnar det nationella helhetsarkitekturarbetet
• styr och utvecklar ministeriets och förvaltningsområdets informationsförvaltning, informat-ionshantering och cybersäkerhet.

Direktören svarar för planeringen av enhetens verksamhet och ledningen av enhetens personal samt deltar i ledningsuppgifterna vid avdelningen för styrning av social- och hälsovården samt i omfattande intressentsamarbete.
Visa mindre Ytterligare information https://valtiolle.fi/se/jobbar/direktor-avdelningen-for-styrning-av-social-och-halsovarden-14472/ Social- och hälsovårdsministeriet Tillfällig Alla jobb Tjänst Arbetstid vid ämbetsverk Uppgifter inom ledningen 14472 1 1.11.2025 – 31.5.2030 6355,44 euro/månad och en individuell lönedel som bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen är 0-50 procent av den uppgiftsbaserade lönen. 23.7.2025 00:00 – 14.8.2025 16:15 Nyland Helsingfors Välj ett uppgiftsområde Möjlighet att arbeta på distans Chefs- eller ledningsuppgifter Föreskrivna behörighetskrav och föreskrivna krav på språkkunskaper
Föreskrivna behörighetsvillkor för befattningen som direktör är
• högre högskoleexamen
• förtrogenhet med tjänstens uppgiftsområde
• i praktiken visad ledarförmåga
• utmärkta kunskaper i finska samt nöjaktiga kunskaper i svenska.
Föreskrivna krav på språkkunskaper

  • Finska
    • Muntliga: Utmärkta
    • Skriftliga: Utmärkta
    • Förståelse: –
  • Svenska
    • Muntliga: Nöjaktiga
    • Skriftliga: Nöjaktiga
    • Förståelse: –

Av sökanden förväntas
För att du ska kunna sköta arbetsuppgifterna framgångsrikt behöver du erfarenhet av chefs- och ledningsuppgifter. God samarbetsförmåga, social kompetens och kommunikationsförmåga samt erfarenhet av krävande intressentsamarbete är väsentliga färdigheter för skötseln av uppgifterna. Förtrogenhet med digitalisering och informationsinhämtning inom välfärdsområdena är meriterande.
Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig intressanta och mångsidiga arbetsuppgifter, uppmuntrar dig att utveckla ditt kunnande samt stöder dig i att balansera arbete och fritid. För att stödja hälsa och välbefinnande i arbetet erbjuder vi dessutom motions-, kultur- och massageförmån, omfattande företagshälsovård och möjlighet till att arbeta delvis på distans. Vår arbetsgemenskap uppskattar jämställdhet och likabehandling, och vi välkomnar sökande av olika kön, i olika ålder och med olika bakgrund. Utredningar
Med den sökandes samtycke kan göras en normal säkerhetsutredning av personen som väljs till tjänsten eller uppgiften (säkerhetsutredningslagen 726/2014). Specifikare information om förfarandet och rättigheterna för den som utredningen gäller finns på adressen www.supo.fi/sv/framsida.
Kontaktinformation
Mer information ger Minna Saario, avdelningschef, tfn 02951 63146, [email protected]
Inlämnande av ansökan
Vi vill i första hand ha ansökningarna elektroniskt via Valtiolle.fi. Du kan dock söka denna arbetsplats även genom att skicka din ansökan till registratorskontorets postadress. Både i ansökan och på kuvertet ska du ange ID-numret för uppgiften du söker. Brevet ska vara framme senast då ansökningstiden går ut.

  • Social- och hälsovårdsministeriet (statsrådets distributionscentral) registratorskontoret

    PB 33 (Riddaregatan 2 B, Helsingfors)
    00023 Helsingfors

  • Organisation

  • Social- och hälsovårdsministeriet (SHM) verkar som en del av statsrådet. Målet för vår verksamhet är att alla ska ha lika möjligheter till ett hälsosamt och tryggt liv. Vi ansvarar för planeringen, styrningen och genomförandet av social- och hälsovårdspolitiken.

    SHM har ca 450 anställda. Personalens medelålder är 47 år. Uppgifterna vid ministeriet kräver en hög utbildningsnivå. De vanligaste studieområdena är juridik, samhällsvetenskap och humaniora. De som arbetar med assisterande uppgifter har vanligtvis en merkonom- eller tradenomexamen. Arbetsuppgifterna vid social- och hälsovårdsministeriet består av mångsidiga sakkunnig- och assistentuppgifter.

    Enligt feedback från personalen upplevs arbetsmiljön som rättvis och sporrande.

    SHMs mission och värderingar

    Vår uppgift är att säkerställa människors funktionsförmåga, utkomst och tjänster för att vi ska kunna leva i ett jämlikt, hållbart och stabilt samhälle.

    Orter
    Sjötullsgatan 8, 00170 Helsinki

    Du kan arbeta vid något av följande verksamhetsställen

  • Helsinki, Meritullinkatu
    Meritullinkatu 8
    00170 Helsinki
  • Mer om arbetsgivaren Uppgiftsdetaljer
    Övrig information om uppgiften

  • Uppgiftsnivå: Uppgifter inom ledningen
  • Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans
  • Beskrivning av distansarbete: Det är möjligt att arbeta delvis på distans
  • Tjänsten inrättats: Tjänsten är gemensam för ämbetsverket.
  • Grund för visstidsanställning: Vikariat
  • Arbetstid: Arbetstid vid ämbetsverk
  • Ytterligare information om arbetstider: 36 h 15 min/vk
  • Löneuppgifter: Lönen bestäms enligt kravnivå 11 i ministeriets lönesystem. Den uppgiftsbaserade lönedelen är 6355,44 euro/månad och en individuell lönedel som bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen är högst 50 procent av den uppgiftsbaserade lönen.
  • 6355,44 euro/månad och en individuell lönedel som bestäms utifrån den personliga arbetsinsatsen är 0-50 procent av den uppgiftsbaserade lönen.





    Source link