Digital Sales Manager, Corporate Subscriptions, Alma Media – Helsinki

Mikä ihmeen tekoäly imageresizer

Oletko koskaan kuullut sanan tekoäly? Se voi kuulostaa vähän pelottavalta – ihan kuin robotti tulisi viemään paikkamme. Mutta ei hätää! Tekoäly ei korvaa meitä ihmisiä. Se on ennemminkin vähän kuin viisas kaveri, joka osaa antaa hyviä vinkkejä ja auttaa meitä tekemään asioita paremmin.

Kuvittele, että sinulla on koulussa läksy, jonka tekeminen on tosi hankalaa. Ystäväsi voi neuvoa sinua, mutta sinä itse kirjoitat vastaukset vihkoon. Tekoäly toimii samalla tavalla. Se voi ehdottaa sanoja tai järjestää ajatuksia, mutta sinä päätät, mitä kirjoitat.

Miten tekoäly auttaa työnhaussa?

Aikuiset, etsiessään töitä, kirjoittavat CV:n. Se sisältää heidän taidot ja kokemukset. Heidän on myös kirjoitettava hakemuskirje. Siinä selitetään, miksi haluaa juuri tuon työn.

Tekoäly voi auttaa esimerkiksi:

-Miten asiat laitetaan selkeään järjestykseen
-Miten parantaa tekstiä niin, että se kuulostaa sujuvalta
-Se voi antaa ideoita, mitä asioita kannattaa nostaa esille

Mutta muista: tekoäly ei tiedä, millainen ihminen sinä oikeasti olet. Se ei tunne sinun unelmiasi tai kokemuksiasi. Siksi on tärkeää, että luet ehdotukset läpi ja muokkaat niitä niin, että ne kuulostavat sinulta.

Tekoäly on työkalu, ei taikakone.

ChatGPT on yksi tunnetuimmista tekoälyistä. Sen kanssa voi jutella kuin ystävän kanssa. Se voi antaa neuvoja, mutta ei tee kaikkea puolestasi. Ajattele, että tekoäly on kuin polkupyörän apupyörät – se tukee ja auttaa, mutta sinä olet se, joka polkee ja päättää, minne mennään.

Viisi helppoa vinkkiä, miten tekoälyä voi käyttää työnhaussa:

1. CV:n rakentaminen 

Tekoäly voi ehdottaa, mitä asioita kannattaa laittaa alkuun, jotta ne näkyvät heti.

2. CV:n muokkaaminen eri töihin.

Jokainen työ on hieman erilainen. Tekoäly voi auttaa löytämään juuri ne taidot, joita tarvitaan.

3. Hakemuskirjeen kirjoittaminen.

Jos aloitus tuntuu hankalalta, tekoäly voi ehdottaa kiinnostavia ideoita.

4. Työhaastattelun harjoittelu.

Tekoäly voi kysyä sinulta kysymyksiä. Voit harjoitella vastauksiasi etukäteen.

5. Kysymysten keksiminen haastattelijalle

– Haastattelussa voit myös kysyä itse. Tekoäly voi auttaa sinua keksimään hyviä kysymyksiä yrityksestä tai työstä.

Muista aina tämä

Tekoäly voi olla tosi hyvä apuri, mutta tärkein asia työnhaussa olet sinä itse. Sinun persoonasi, sinun äänesi ja sinun kokemuksesi tekevät hakemuksesta oikeasti mielenkiintoisen. Tekoäly on vain työkalu, joka auttaa sinua loistamaan kirkkaammin.

 


Alma News Media julkaisee Suomen johtavia talous- ja tekniikkamedioita – kuten Kauppalehti, Talouselämä ja Tekniikka&Talous – sekä Suomen suurinta uutismediaa Iltalehteä. Myymme bisnesmedioiden tilauksia yrityksille henkilökunnan uutis- ja tiedontarpeen täyttämiseen sekä lisäarvopalveluna asiakkaille.

Nyt haemme digimyynnin osaajaa kehittämään ja kasvattamaan uutta, yritysasiakkaille suunnattua digitaalista myyntikanavaa. Tässä roolissa olet vastuussa kanavien ja kampanjoiden suunnittelusta, toteutuksesta ja optimoinnista – osana tulevan kasvun varmistavia uudistuksia.

Tehtävässä vastaat:

  • Yritystilausten digitaalisten myyntikanavien kaupallisesta kehittämisestä ja skaalaamisesta: kehität digitaalisen kanavan myyntiä menestyksekkäästi ja saavutat tavoitteet yritysmyynnissä.
  • Digitaalisten asiakaspolkujen ja kampanjoiden suunnittelusta ja toteutuksesta.
  • Tilaajapidon toimenpiteiden suunnittelusta ja kohdentamisesta liiketoimintatavoitteiden mukaisesti.
  • Asiakasymmärryksen ja datan hyödyntämisestä myynnin kehittämisessä.
  • Tiiviistä yhteistyöstä B2C- liiketoiminnan kehityksen, datatiimin ja markkinoinnin kanssa – tuotteistuksen, asiakasdatan ja hinnoittelun parissa.

Odotamme sinulta:

  • Vahvaa kokemusta tilausliiketoiminnasta: tunnet asiakaspidon keinot, ymmärrät asiakaspolkuja ja osaat kohdistaa toimenpiteet tavoitteellisesti.
  • Myynnillistä ja tulosvastuullista otetta: viet tavoitteet käytäntöön, seuraat myynnin kehitystä ja osaat optimoida toimenpiteitä budjetin ja liiketoimintatavoitteiden mukaan.
  • Hyviä yhteistyötaitoja ja kehittävää otetta: uskallat kysyä, ehdottaa ja haastaa totuttuja tapoja.
  • Kokemusta digitaalisten myyntikanavien kehittämisestä.
  • Kykyä yhdistää kaupallinen näkemys ja dataohjautuva tekeminen.
  • Sisällöntuotantotaitoja – osaat kirjoittaa sujuvaa ja myyvää tekstiä, erityisesti sähköposteihin ja verkkoviestintään.
  • Sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.

Alma työnantajana 

Meille almalaisille tärkeitä asioita ovat rohkeus, yhteistyö ja ystävällinen kulttuuri, jossa jokainen saa olla oma itsensä. Muuttuvassa liiketoimintaympäristössämme tarvitaan rohkeutta. Rohkeutta haastaa, kokeilla rajoja ja uudistua.

Meille rohkeus ei tarkoita vain suuria sankaritekoja, vaan myös pieniä arkipäiväisiä asioita: kun uskallat sanoa mielipiteesi, tehdä asioita uudella tavalla, kokeilla ja epäonnistua. Uutta kasvua luodaksemme tarvitsemme rohkeutta. Ja rohkeus kasvaa parhaiten yhdessä. 

Lupauksemme sinulle 

  • Ystävällinen kulttuuri, jossa voit olla juuri sellainen kuin olet: Luotamme toisiimme ja annamme vastuuta ja vapautta työhön. 
  • Merkityksellinen ja vaikuttava työ: Tuotteemme ovat tunnettuja ja miljoonat ihmiset käyttävät niitä päivittäin. Niihin luotetaan elämän tärkeitä valintoja tehdessä.
  • Mahdollisuus kasvaa: Kannustamme kokeilemaan rohkeasti uutta ja oppimaan. Oman osaamisen kehittyminen on taattua, kunhan annat sille rohkeasti mahdollisuuden.

Työskentelemme monipaikkaisesti ja joustavasti sekä etänä että viihtyisässä Alma-talossa Helsingin Töölönlahdella. Toimipisteemme ovat esteettömiä. Alman tarjoamista työsuhde-eduista sekä siitä, millaista meillä on olla töissä, voit lukea lisää täältä: https://www.almamedia.fi/tyopaikat/

Kiinnostuitko? Hae paikkaa ja tule meille tekemään menestyksekkäästä liiketoiminnasta entistä kovemmin kasvavaa! Lähetäthän hakemuksesti mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 17.8.2025 mennessä. Aloitamme haastattelut jo hakuaikana. Täytämme paikan heti sopivan kandidaatin löydyttyä. Lisätietoja tehtävästä antaa Head of Corporate Subscriptions Sanna Laurell  6-7.8. tai 11-12.8. (puh. 040 7157777, sähköposti: [email protected]).

Alma Media on kansainvälinen ja voimakkaasti uudistuva yhtiö, sekä mielenkiintoinen työpaikka monenlaiselle osaajalle. Tänä päivänä liiketoimintamme keskittyy median lisäksi markkinapaikkoihin ja rekrytointiin. Meillä on yhteensä yli sata tuotetta ja palvelua, joita kehitämme pääsääntöisesti itse. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat mm. Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Ulkomailla liiketoimintamme koostuu rekrytointipalveluista ja palvelemme asiakkaita Alma Career -brändillä.



Source link