Haemme kaupungin talousohjaukseen monipuolisiin ja vaativiin talouden asiantuntijatehtäviin controlleria 1.10.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan
Talousohjauksessa toimii lähes 20 taloushallinnon ja hankintojen ammattilaista. Talouden perustehtävien lisäksi talousohjaukseen kuuluvat talouden ohjaus, suunnittelu ja seuranta, asuntorahoitus, perintä, vakuutusasiat ja hankinnat. Parhaillaan on käynnissä talous- ja palkkahallinnon perustoimintojen tulevaisuuden toimintatapojen organisointi, mikä osaltaan voi vaikuttaa monipuolistamalla controllerin tehtävänkuvaa tulevaisuudessa.
Kaupunkina tarjoamme mielekkään ja vastuullisen tehtäväkentän, monialaisen työyhteisömme tuen ja osaamisen, laaja-alaiset osaamisen ja ammatillisen kehittymisen mahdollisuudet, joustavat etätyömahdollisuudet, kannustamisen ja palkitsemisen kokonaisuuden sekä kehittyvän työympäristön.
Raumalla on käytössä muun muassa UNIT4-talouden toiminnanohjausjärjestelmä talouden perustehtäviin ja raportointiin, Opiferus talouden tuoteperhe kustannustenlaskentaan ja talousdokumentteihin, Kuntarahoituksen Apollo maksuvalmiussuunnitteluun ja skenaariotyöskentelyyn.
Työtehtäviäsi ovat mm:
– kaupungin kustannuslaskenta ja kustannuslaskennan prosessien kehittäminen
– tuotteistuksen suunnittelu ja toteuttaminen sekä kehittäminen toimialojen kanssa
– kaupungin toiminnan taloudellisuuden, tehokkuuden ja vaikuttavuuden seuranta sekä raportointi
– ylimmän johdon raportoinnin kehittäminen ja koordinointi sekä talouden ennakoinnin ja analysoinnin tehtävät
– talouden ja toiminnan sisäisen ja ulkoisen raportoinnin, kuten kuukausi- ja osavuosikatsauksien, ohjaus ja valmistelu sekä kehittäminen yhdessä taloussuunnittelijan ja talouspäällikön sekä toimialojen kanssa
– kaupungin investointien taloussuunnittelun ohjaus ja seuranta sekä osallistuminen osaltaan muuhun talouden suunnitteluun
– sijoitustoiminnan ohjeistus, seuranta ja raportointi yhdessä talouspäällikön kanssa
– vakuutusten koordinointi ja ohjaus yhdessä taloussuunnittelijan kanssa
– kaupunkikonsernin kokonaistalouden seuranta ja kehittäminen yhteisesti
– osallistua talousprosessien tietojärjestelmien toiminnan määrittelyyn ja kehittämiseen sekä pääkäyttäjätehtäviin erityisesti kuntien toimintaympäristön muuttuessa
– taloushallinnon kehittämistehtävät ja -projektit yhdessä talousohjaustiimin kanssa
Lisäksi edellytämme:
– kokemusta ja osaamista kustannuslaskennasta, investointilaskelmista, tuotteistuksesta, taloussuunnittelusta, taloushallinnosta, taloudellisuuden, tehokkuuden ja vaikuttavuuden seurannasta sekä raportoinnista
– kykyä itseohjautuvaan toimintaan, analysointiin ja kokonaisuuksien hahmottamiseen sekä palveluasennetta
– vahvaa taloushallinnon ja raportoinnin tietojärjestelmäosaamista sekä Office-työkalujen hallintaa
– hyvää ja sujuvaa kirjallista sekä suullista esiintymistaitoa sekä suomen kielen taitoa
– vahvoja vuorovaikutus-, yhteistyö- ja työyhteisötaitoja sekä valmiuksia toimia erilaisissa verkostoissa
Kelpoisuusehtona on soveltuva korkeakoulututkinto. Tehtäväkohtainen kuukausipalkkaus 4295.34 eur + mahdolliset työkokemuslisät. Palvelussuhteessa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Palvelussuhteen muut ehdot määräytyvät Kunta-alan yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukaan (KVTES). Osana valintaprosessia toteutetaan soveltuvuusarviointi valituille hakijoille.
Lisätietoja
Yhteystietomme
Talousjohtaja Henri Seppänen, [email protected]
Tietoa organisaatiosta
Rauma on vetovoimainen lähes 40 000 asukkaan meri- ja kulttuurikaupunki. Rauman kaupungin palveluksessa on noin 1600 työntekijää. Kehitämme aktiivisesti toimintaamme sekä organisaatio- ja palvelurakenteitamme. Henkilöstön hyvinvointi ja hyvä työilmapiiri ovat meille tärkeitä asioita. Rauman kaupunki on savuton työpaikka
Sijainti
Kanalinranta 3
26100 Rauma
Muut tiedot
Muut tehtävään liittyvät tiedot