Business controller, HSL Helsingin seudun liikenne – Helsinki


Kiinnostaisiko sinua työpaikka, jossa keskinäinen luottamus, uudistuminen ja yhdessä onnistuminen ovat arvopohjaa, jolla rakennamme toimintaamme? Löytyykö talousluvuista sisäinen motivaatiosi?

Haluatko olla mukana kehittämässä yhteiskunnallisesti merkityksellistä joukkoliikennettä ja samalla Helsingin metropolialueen houkuttelevuutta? Nyt siihen on mahdollisuus!

Haemme vakituiseen tehtävään sinua,

BUSINESS CONTROLLER

Etsimme lisävahvistusta liiketoimintamme tueksi HSL:n controller-tiimiin. Tarjoamme sinulle keskeistä roolia HSL:n talouden analysoinnin ja raportoinnin kehittämisessä. Tehtäviisi kuuluvat mm. liiketoiminnan tarpeista lähtevien raporttien laatiminen ja ylläpito, talousennustaminen, analysointi, budjetointi ja sisäisen laskennan kehittäminen.

Menestymistä tehtävässä edesauttaa liiketoimintalähtöinen ja analyyttinen ajattelutapa sekä ongelmanratkaisukyky. Sinulla on jo kokemusta vastaavista tehtävistä ja tiedät, mitä business controllerin tehtävässä toimiminen tarkoittaa. Omaat tekemisessä vahvan kehittämisotteen, osaat hahmottaa liiketoiminnan avainlukuja ja haluat kehittää niihin liittyviä laskentamalleja. Pidät kokonaisvaltaisesta työskentelystä talouteen liittyvissä moninaisissa työtehtävissä ja talousjärjestelmien parissa. Sinulla on innostusta ja kykyä etsiä, yhdistellä, raportoida ja analysoida tietoa eri tietolähteistä.

Keskeisiä yhteistyökumppaneita työssäsi ovat tulosalueiden vastuuhenkilöt, liiketoiminnan eri asiantuntijat sekä analyytikot. Kyky yhteistyöhön, viestintään ja verkostoitumiseen onkin tehtävässä tärkeää.

Business controllerin tehtävä sijoittuu Hallinnon tulosalueelle Talous ja Hankinta -yksikköön.

Odotamme sinulta

– soveltuvaa korkeakoulututkintoa
– yli kolmen vuoden kokemusta business controllerin tai vastaavan tehtävistä
– kokemusta kuluttajaliiketoiminnasta, sisäisestä laskennasta ja sen kehittämisestä
– talouden ohjauksen, budjetoinnin, ennuste- ja skenaariolaskelmien sekä kustannuslaskelmien laadinnan tuntemusta
– kyvykkyyttä kehittää ja ohjata toimintaamme talouden lukujen perusteella
– hyviä ICT-taitoja: arvostamme erityisesti raportointijärjestelmien osaamista ja Power BI -osaamisen luemme sinulle eduksi. Excelin käyttö on sinulle arkipäivää
– suomen kielen sujuvaa kirjallista ja suullista osaamista sekä englannin kielen taitoa

Miksi kannattaa hakea?

Mielenkiintoisen tehtävän lisäksi modernit toimitilamme tarjoavat toimivat ja rennot puitteet yhdessä tekemiseen sekä työkavereiden kohtaamiseen. Monipaikkainen työ ja joustava etätyö tukevat sujuvaa työskentelyä. Työsuhdematkalipulla sinulla on mahdollisuus matkustaa helposti niin työ- kuin vapaa-ajallakin. Ergonomiset työvälineemme, laaja työterveyshuoltomme sekä lounasetu tukevat hyvinvointiamme. Vapaa-ajalla voit hyödyntää liikunta- ja kulttuurietua, uutta kuntosaliamme sekä yhteistä harrastustoimintaa ja tapahtumia.

Kiinnostuitko?

Mahtavaa! Kerro itsestäsi ja odotuksistasi viimeistään keskiviikkona 4.9.2024 Kuntarekryn kautta. Liitä hakemukseesi myös CV palkkatoivomuksineen.

Lisätietoja

https://www.hsl.fi/hsl/tule-meille-toihin

Yhteystietomme

Lisätietoja tehtävästä antaa Talous ja hankinta -yksikön päällikkö Maarit Hauskamaa, puh. 040 721 7546. Puhelimitse tavoitat hänet parhaiten 23.8.2024 klo 09.00-14.00 välillä tai voit laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected]

Tietoa organisaatiosta

Me HSL:ssä mahdollistamme sujuvan arjen ja luomme Helsingin seudun sykkeen ja liikkumisen selkärangan. Reilusti yli puolet Suomen joukkoliikennematkoista tehdään toiminta-alueellamme ja valtaosa asiakkaistamme on sitoutunut kulkemaan kanssamme vuodesta toiseen. Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys ovat erottamaton osa kaikkea toimintaamme. Ennakoimme ja uudistamme tulevaisuuden liikkumista maailman muuttuessa ja ratkaisumme perustuvat tietoon ja analytiikkaan.

Sijainti
Opastinsilta 6 A
00520 Helsinki

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot



Source link