Toimistopäällikkö – Ikonen Yhtiöt Oy – Työpaikat

Mikä ihmeen tekoäly imageresizer

Oletko koskaan kuullut sanan tekoäly? Se voi kuulostaa vähän pelottavalta – ihan kuin robotti tulisi viemään paikkamme. Mutta ei hätää! Tekoäly ei korvaa meitä ihmisiä. Se on ennemminkin vähän kuin viisas kaveri, joka osaa antaa hyviä vinkkejä ja auttaa meitä tekemään asioita paremmin.

Kuvittele, että sinulla on koulussa läksy, jonka tekeminen on tosi hankalaa. Ystäväsi voi neuvoa sinua, mutta sinä itse kirjoitat vastaukset vihkoon. Tekoäly toimii samalla tavalla. Se voi ehdottaa sanoja tai järjestää ajatuksia, mutta sinä päätät, mitä kirjoitat.

Miten tekoäly auttaa työnhaussa?

Aikuiset, etsiessään töitä, kirjoittavat CV:n. Se sisältää heidän taidot ja kokemukset. Heidän on myös kirjoitettava hakemuskirje. Siinä selitetään, miksi haluaa juuri tuon työn.

Tekoäly voi auttaa esimerkiksi:

-Miten asiat laitetaan selkeään järjestykseen
-Miten parantaa tekstiä niin, että se kuulostaa sujuvalta
-Se voi antaa ideoita, mitä asioita kannattaa nostaa esille

Mutta muista: tekoäly ei tiedä, millainen ihminen sinä oikeasti olet. Se ei tunne sinun unelmiasi tai kokemuksiasi. Siksi on tärkeää, että luet ehdotukset läpi ja muokkaat niitä niin, että ne kuulostavat sinulta.

Tekoäly on työkalu, ei taikakone.

ChatGPT on yksi tunnetuimmista tekoälyistä. Sen kanssa voi jutella kuin ystävän kanssa. Se voi antaa neuvoja, mutta ei tee kaikkea puolestasi. Ajattele, että tekoäly on kuin polkupyörän apupyörät – se tukee ja auttaa, mutta sinä olet se, joka polkee ja päättää, minne mennään.

Viisi helppoa vinkkiä, miten tekoälyä voi käyttää työnhaussa:

1. CV:n rakentaminen 

Tekoäly voi ehdottaa, mitä asioita kannattaa laittaa alkuun, jotta ne näkyvät heti.

2. CV:n muokkaaminen eri töihin.

Jokainen työ on hieman erilainen. Tekoäly voi auttaa löytämään juuri ne taidot, joita tarvitaan.

3. Hakemuskirjeen kirjoittaminen.

Jos aloitus tuntuu hankalalta, tekoäly voi ehdottaa kiinnostavia ideoita.

4. Työhaastattelun harjoittelu.

Tekoäly voi kysyä sinulta kysymyksiä. Voit harjoitella vastauksiasi etukäteen.

5. Kysymysten keksiminen haastattelijalle

– Haastattelussa voit myös kysyä itse. Tekoäly voi auttaa sinua keksimään hyviä kysymyksiä yrityksestä tai työstä.

Muista aina tämä

Tekoäly voi olla tosi hyvä apuri, mutta tärkein asia työnhaussa olet sinä itse. Sinun persoonasi, sinun äänesi ja sinun kokemuksesi tekevät hakemuksesta oikeasti mielenkiintoisen. Tekoäly on vain työkalu, joka auttaa sinua loistamaan kirkkaammin.

 


Tule mukaan rakentamaan yli 50-vuotiaan perheyrityksen tulevaisuutta!

Ikonen Yhtiöt on vakavarainen ja monialainen perheyritys, joka on toiminut jo yli 50 vuoden ajan kuljetus-, auto- ja liikennepalvelualoilla. Yritys työllistää yli 60 oman alansa ammattilaista Kangasniemellä, Mikkelissä, Toivakassa, Jyväskylässä, Äänekoskella ja Helsingissä.

Etsimme nykyisen tehtävänhoitajan eläköityessä talous- ja hallintotoimistoon toimistopäällikköä vahvistamaan talous- ja henkilöstöhallintoamme sekä osallistumaan yrityksen strategiseen kehittämiseen.

Tässä tehtävässä mm.:

  • Vastaat talous- ja HR-prosessien koordinoinnista ja kehittämisestä

  • Vastaat yhtiön budjetin laatimisesta ja seurannasta yhteistyössä yksiköiden päälliköiden kanssa

  • Kehität hallinnon käytäntöjä ja toimit johdon tukena

  • Toimit osana yrityksen johtoryhmää ja osallistut strategiatyöhön

  • Toimit toimistosi esihenkilönä

  • Työskentelet yhteistyössä muiden esihenkilöiden ja ulkoisten kumppaneiden kanssa

Tarjoamme:

  • Vakituisen ja vastuullisen roolin osana kehittyvää organisaatiota

  • Mahdollisuuden hybridityöhön (esim. pääkaupunkiseudulta käsin)

  • Matkakulujen korvauksen ja tarvittavat työvälineet

  • Kilpailukykyisen palkan – noin 4000 €/kk, lopullinen palkka määräytyy kokemuksen ja osaamisen mukaan

  • Kattavat henkilöstöedut

  • Mahdollisuuden vaikuttaa ja kehittää omaa roolia sekä koko organisaatiota

Odotamme:

  • Soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai vastaavaa työkokemusta

  • Kokemusta talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä

  • Hyviä IT-taitoja ja kykyä omaksua uusia järjestelmiä

  • Itsenäistä ja järjestelmällistä työotetta

  • Matkustusvalmiutta (keskimäärin 1-2 päivää kuukaudessa) yrityksen muilla toimipaikoilla vierailemiseksi

  • Hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja

Katsomme eduksi:

  • Aiemman kokemuksen logistiikka-, auto- tai liikennepalvelualalla henkilöstö-, talous- ja/tai palkkahallinnon tehtävissä

  • Kehittyneet taidot Microsoft M365-ympäristöstä ja sovelluksista (Word, Excel, Powerpoint, Teams, Sharepoint)

  • Aiemman kokemuksen Visma Fivaldi, AutoFutur, Mepco ja/tai EasyOpp -ohjelmistoista

Mikäli innostuit ja osaamisesi vastaa etsimäämme, lähetä hakemuksesi viimeistään 29.8.2025 kuluessa! Liitäthän hakemukseesi CV:n ja hakukirjeen. Mikäli sinulla on kysyttävää tehtävästä, lähetä kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen [email protected], niin vastaamme mahdollisimman pian.

Lopullinen palkka määräytyy kokemuksen ja osaamisen mukaan. Tehtävään sovelletaan Kaupan työehtosopimusta.





Source link